Image by Freepik

Læs 12 bøger på 12 måneder

26.01.23
Årets udfordring for børn og deres voksne: Læs 12 bøger på 12 måneder.

Sæt et mål om at læse (mindst) en bog om måneden i 2023. Hæng arket op på køleskabet eller sæt den et sted, hvor I altid kan se den. Tag familien med og gør det til en fælles udfordring, så kan I evt. dyste om hvem der kommer først i mål eller læse om de samme emner henholdsvis voksenbøger og børnebøger f.eks. om drager.

Download og print udfordringsarket her: PDF icon 12_boeger_pa_12_mdr_2023.pdf.pdf eller hent det på biblioteket.

Inspiration til at læse i årets løb

Her er en række temaer, som du kan bruge til inspiration til at finde årstidsbestemte bøger til hver måned, MEN du bestemmer selvfølgelig selv hvilke bøger du vil læse. Hvis du har lyst til at læse julebøger i juli - så gør endelig det, bare der bliver læst og at du har det sjovt.

• Januar: Drømme, nytårsforsæt, vintersjov, VM
  • Februar: Snevejr, fastelavn, vinterferie, MGP
  • Marts: Spirer, forårssol, højtlæsning, rim, digte
  • April: Forårskriller, påske, sakura, vandpytter
  • Maj: Picnic, bare tæer i græs, familie, solskin
  • Juni: Sankt Hans, bål og hygge, sove i telt, ferie
  • Juli: Ferie, sandslotte, cykelløb, farver, serier
  • August: Skolestart, regnbuer, glitter, kærlighed
  • September: Skovtur, efterårsvarme, fantasy
  • Oktober: Halloween, orange træer, græskar
  • November: Regnvejr, grå skyer, orlaprisen
  • December: Jul, familie, magi, nisser, varm kakao

Når du er færdig med at læse den sidste bog i December, så aflever det udfyldte skema på Glostrup Bibliotek og så venter der en bogpræmie.

Rigtig god læselyst!