50 kr.
For voksne
Køb billet(ter)
Foredrag & debat

Sådan styrker du dit barns selvværd

20.09.23
Foredrag for forældre til førskolebørn og børn i indskolingen.

Er mit barn i trivsel? Hvordan bliver mine børn robuste? Er jeg en curling forælder?

Hvor mange beslutninger skal børnene være med i og har jeg realistiske forventninger til mit barn? Er jeg for hård eller måske for blød?

At være forælder kræver enormt meget af den voksne, især i pressede hverdagssituationer og spørgsmålene kan være mange, når man ønsker at give sit barn den bedst mulige barndom. Børnefamilier i dag er udfordrede. Presset på tid til ro og nærvær i hverdagen, på forventninger fra omverdenen og ikke mindst fra os selv som forældre. Det er et stort ansvar og en svær disciplin at mestre forældrerollen.

På Hørsholm Bibliotek sætter vi alle sejl til, når det handler om inspiration til forældrerollen og alt det, der handler om børn. Vi har været så heldige, at vi har fået en aftale med autoriseret børne- og familiepsykolog Charlotte Diamant, der gennem en årrække har arbejdet med netop forældrerollen i relation til det at mindske børns mistrivsel og styrke deres selvværd.

Charlotte gæster os til et eksklusivt, inspirerende foredrag og dialogaften med Q&A på Hørsholm Bibliotek. Læs mere om Charlotte Diamant her.

OBS: Lokalet er ændret til Dinesen på 1. sal

I september byder biblioteket på tre foredrag med fokus på børn og unges trivsel. Onsdag den 6. september er der gratis livestreaming "Fri af angst" med Sonja Breinholst, lektor i klinisk børnepsykologi samt leder af Center for Angst. Torsdag den 28. september vil ngo'en headspace sætte fokus på unges trivsel.