Nyt fra musikfronten

16.04.21
Her er lidt smagsprøver på nye cd’ere vi har købt på biblioteket. Vi håber I synes noget af det lyder interessant og er værd at stifte nærmere bekendtskab med.

The Weather Station er 36 årige Tamara Lindeman fra Ontarios projekt. Det er hendes 5. album, og jeg synes det er elegant indie folk af den mere dragende slags.

Nu afdøde Sammi Smith var en af de store country legender fra starten af 70’erne. Vi hædrer hende med nummeret her, der i sin tid var et kæmpehit.

Mogwai fra Glasgow var allerede fra starten midt i 90’erne et stort navn indenfor indie rock eller space rock som deres musik blev rubriceret som. Tiden er ikke løbet fra dem synes jeg, og deres musik fremstår stadig ret ambitiøs.

The Black Crowes, hard rockers fra Atlanta har en lang og glorværdig karriere bag sig. De fejrer det med genudgivelsen af deres debut album ”Shake your money maker” fra 1990.

The War on Drugs fra Philadelphia strør ikke om sig med udgivelser. Bare fire studiealbums er det blevet til siden debut’en i 2008 og så dette brag af et live-album. Dem der var så heldige at høre dem på Roskilde i 2015 har noget af glæde sig til og nye lyttere kan passende starte her.

Aaron Lee Tasjan fra Ohio er ude med sit tredje album. Vi er ovre i Americana med et touch af alternative country-rock. Bestemt ikke kedeligt!

Canadiske Basia Bulat har vi tidligere stiftet bekendtskab med. Her er hun ude med sit femte album i hendes typiske lidt alternative singer/songwriter stil med en snert af folk.

Espers er en acid folk kvartet fra Philadelphia, der er stærkt inspireret af klassikere som Fairport Convention.

Chris Stapleton, outlaw countrymusiker fra Nashville har skrevet stribevis af sange til andre kunstnere, og det er først sent han debuterer under sit eget navn. Men bedre sent end aldrig, som man siger.

Matt Berninger er forsanger i New Yorker indie-rock kvartetten The National. Her er han så solo med sin første udgivelse udi indie rock. Flot musik med hans karakteristiske stemme i forgrunden.

Lyt til smagsprøver her og lån musikken på biblioteket