Musik fra dengang morfar var ung

28.04.21
Der er for nylig udkommet en 3-dobbel CD med titlen ”Living on the hill : a Danish underground trip 1967-1974”. Og jeg skal da lige love for, at det er en ordentlig tur ”down memory lane!”

Der er også en meget interessant booklet med sættet, der fortæller om de enkelte bands og deres samtid.

Det er dansk rocks barndom med legendariske bands som Burnin’ Red Ivanhoe, Beefeaters, The Savage Rose, Culpeper’s Orchard og mange flere.

Her er alt, hvad der kan krybe og gå af bands, der var med til at sætte dagsordenen som progressive for deres tid.

Det var dengang vi næsten hver weekend gik i Studenterforeningen, Klub 47, Huset i Magstræde eller andre spillesteder for at høre vores yndlingsband sammen med en masse ligesindede og til en nærmest symbolsk entré. Det var dengang, luften var tyk af en blanding af tobaksrøg og tjah, gæt selv hvad! Ak ja, det var tider!

Prøv at lytte til noget af musikken. Det er ikke alt, der holder i dag, men det der gør er til gengæld stadig værd at lytte til.

Lyt til smagsprøver her og lån musikken på biblioteket
God fornøjelse!