40 kr.
Køb billet(ter)

Kend dine klassikere special: Miles Davis og Kind of Blue

19.09.22
Vores populære faste format Kend dine klassikere, hvor en ekspert giver en indføring i et litterært værk med klassikerstatus, har dette efterår fået et twist: du kan nu opleve Kend dine klassikere – special! Vi har udvalgt tre klassiske værker inden for hver deres genre: litteratur, musik og film, som vi sammen med en ekspert dykker ned i.

Mandag d. 19. september kl. 19.00 skal det handle om musikken, når vi sætter fokus på det måske mest ikoniske jazzalbum nogensinde, nemlig Miles Davis’ ’Kind of Blue’. Albummet, der er fra 1959, bliver af mange musikkritikere betragtet som et absolut hovedværk inden for ikke bare jazzens verden men i musikhistorien. Dets enorme indflydelse på genrer som jazz, rock og klassisk musik kan næppe undervurderes, og i 2003 blev ’Kind of Blue’ rangeret som nummer 12 på musikmagasinet Rolling Stones liste over de 500 bedste albums nogensinde.

Miles Davis-kender, Naya Buric, introducerer til værket, og bagefter kan du trygt læne dig tilbage i Lilletrommens bløde sæder, lade mørket omslutte dig og slå ørerne ud, når vi i fællesskab skal lytte til albummet i dets helhed fra start til slut.

Naya Buric er podcaster og vært på diverse programmer og kulturindslag på DR P8 Jazz. Hun er en stærk frontfigur i formidlingen af jazz og blev i 2021 nomineret til både Prix Audio i Danmark og den europæiske radiopris Prix Europa for podcasten Oh Freedom!

Billetter tilgængelige her på siden fra d. 25. juli.

Se de andre klassiker-arrangementer her og her.