Månedens digitale tip i december

03.12.21
Podcasten 'Lone Frank & de titusinde sjæle'

Som opvarmning til forfattermødet med Lone Frank d. 9. december på Hørsholm Bibliotek, hvor hun taler om sin bog Størst af alt, anbefaler bibliotekar Nina denne podcast, som Weekendavisen står bag.

"Da videnskabsjournalist Lone Frank i foråret skulle i gang med en podcastfortælling om verdens største samling af menneskehjerner, blev hun ramt af depression. Men var det kemiske ubalancer i frontallappen eller en midtlivskrise, der slog hende ud? I stedet for at lægge sig under dynen og opgive projektet besluttede Lone Frank og hendes producer Birgit Nissen Pedersen at vende projektet på hovedet. Indeholder vævet i hjernesamlingen, disse titusinde sjæle gemt i formalin, det forskningsmæssige svar på vores psykiske sårbarhed? Gennem litteratur, musik og videnskab udforsker serien forbindelsen mellem hjernen og det menneske, vi hver især er." (kilde: Weekendavisen)

Lyt til Lone Frank og de titusinde sjæle her.