Foto: Pixabay

Fantastiske kilder til samfundsfag

Af Nina
30.01.24
Til dig der skriver opgave

Rigtig mange skriver store opgaver i øjeblikket. Vi er her for at hjælpe dig med de gode kilder, så husk at slå et smut forbi biblioteket og spørg en bibliotekar i vores betjente åbningstid.

Du kan også få hjælp via mail sådan her.

Her er nogle af de gode kilder til samfundsfag.

Find alle vores kilder som er mest relevante til studiebrug her.

Women's Studies International

Databasen indeholder en guldgrube af litteratur indenfor kønsforskningen, både som fuldtekst og referencer.

Explora

Explora er en primært engelsksproget artikeldatabase, der dækker alle emneområder. Den indeholder artikler og henvisninger til artikler fra 1700 magasiner, opslagsværker og primærkilder.

Faktalink

Faktalink er en samling artikler om samfundsrelevante og historiske emner, som har bred interesse. Samlingen omfatter ca. 600 artikler og temaer, som løbende opdateres og øges, samt flere tusinde links og henvisninger.

Pew Research Center

Politisk neutral hjemmeside som informerer offentligheden om emner og trends der former verden. Her er bl.a. statistik, demografisk research og indholdsanalyser.

Husk du kan bestille artikler digitalt fra trykte danske tidsskrifter nemt og hurtigt via Digital Artikelservice som er en integreret del af bibliotek.dk.