Lektiehjælp

Vi har selvfølgelig en hel masse bøger, du kan bruge til dine opgaver. Du kan selv finde dem ved at søge i vores base eller du kan spørge bibliotekaren. Hvis du har brug for hjælp til dine lektier findes der mange gode links, du kan bruge. Du kan også finde information og inspiration til din opgave på nettet.

Biblioteksvagten.dk kan hjælpe dig med at finde svar på alle mulige og umulige spørgsmål.

Faktalink er et elektronisk tidsskrift, der giver introduktion og information om en masse emner.

Der links, så du kan læse mere om emnet samt henvisninger til illustrationer, artikler, bøger, tv- og radioindslag og m.m.

Under Faktalink light finder du artikler, der er lettere og kortere end de øvrige artikler.

Historiens verden dækker verdenshistorien fra oldtiden og frem til det 21. århundrede. Der er biografier over større kendte personligheder, artikler og et stort billedarkiv. Det er for folkeskoler, gymnasier og andre interesserede.

For at bruge siden skal man have bopæl i Hørsholm Kommune og være oprettet som låner på Hørsholm Bibliotek.

SkrivOpgave.dk er til dig, der går i folkeskolens ældste klasser eller på en ungdomsuddannelse. Her kan du få tips og gode råd til informations-søgning og din opgaveskrivning.

Matematikfessor er en portal som alle fire kommuneskoler har købt licens til. Her kan du via dit unilogin træne øveopgaver som tilpasser sig netop dit niveau.

Her findes desuden små videoklip der guider dig igennem de discipliner, som du har svært ved.