Læsefamilier

Bliv Læsefamilie - lån en Læsefamiliepose med hjem.

Sæt spot på læsning og familiehygge

Har I et barn på 10+ i familien? Så har I nu mulighed for at låne en læsefamiliepose med hjem. Posernes indhold varier fra tema til tema - de kan indeholde bøger, spil, gåder og spændende aktiviteter for hele familien.

Poserne er lige til at gå til, og de er sammensat sådan, at de kan tages i doser, så det passer ind i hverdagen. Lån posen med hjem og sæt gang i familiehyggen og læselysten.

Læsefamilier - tyverisikring af det nære

Hørsholm bibliotek inviterer din familie til at deltage i LÆSEFAMILIE, så I sammen kan stjæle opmærksomheden tilbage fra alt det, der forstyrrer og komplicerer. Efter samme model som kendes fra fødevare- og måltidskasser, kan I låne en Læsefamiliepose i en måned og få en række unikke litterære fælles oplevelser. Alt er lavet klar til jer og lige til at tage ud af posen - uden optøning.

Indholdet i ‘oplevelsesposerne’ er nøje sammensat af et ekspertteam med et fokus, der kan engagere og samle bredt - og i særlig grad kan prikke til læseiver og nysgerrighed, så vi sikrer os, at nutidens generation af opvakte forældre får lige så opvakte og videbegærlige børn.

Læsefamilieposer på Hørsholm Bibliotek

Læsefamilieposerne er bedst egnet til børn (og voksne) på 10+. Vi tilbyder seks forskellige Læsefamilieposer: Havet, Naturen, Opfindelser, Røverhistorier, SoMe og Uhygge.

Find alle Læsefamilieposerne her.

Hør Familien Huong fortælle om deres oplevelser som Læsefamilie. Læsefamilier - Familien Huong

Læsefamilier er støttet af Slots- og Kulturstyrelsen. Læsefamilie-projektet er gennemført med tilskud fra Udviklingspuljen for folkebiblioteker og pædagogiske læringscentre under Slots- og Kulturstyrelsen.