Hvem kan holde foredrag på biblioteket?

​Vi bliver af og til spurgt af forskellige foredragsholdere, om de må komme og holde foredrag for vores lånere på biblioteket. Da vi desværre ikke har ressourcer til, at alle kan komme til, og da ikke alle foredrag er lige relevante i biblioteksregi, har vi opstillet nogle retningslinjer for vores udvælgelse, som man kan orientere sig i her:

- Vi afholder os fra at afvikle arrangementer med et rent kommercielt/ salgsorienteret fokus. Privatpersoner og private virksomheder, dette gælder også lokale, kan ikke bruge biblioteket som en platform til at hverve kunder til deres produkter eller services.

- Alle, der ønsker at holde et foredrag på biblioteket, bedes efter aftale sende en mail med beskrivelse af foredragets indhold, målgruppe, foredragsholderens baggrund og evt. ønske om honorar og pris til en af kontaktpersonerne listet nedenfor.

- Vi giver forrang til foredrag, der tager deres udgangspunkt i en udgivet bog/ kulturelt produkt.

- Vi prioriterer, at foredragene har en almen appel og relevans – hvilket er en vurderingssag fra bibliotekets side.

- Arrangementer kommer kun på bibliotekets hjemmeside, hvis det er et samarbejde mellem biblioteket og foredragsholderen.

OBS: Vær opmærksom på, at man kan låne eller leje et lokale på biblioteket, hvor man selv kan afvikle et arrangement. For mere information om denne mulighed, se hjemmesiden: https://biblioteket.horsholm.dk/tilbud/lokalebooking

Vil du sende os info om dit foredrag så kan du gøre det til:

Arrangementer for voksne

Signe: smt@horsholm.dk