Pensel på lærred

Tilmeld dig til Hørsholm-udstillingen 2020

Af Tina
28.08.20
Få udstillet dine værker ved Hørsholm-udstillingen i november måned.

I år er det 40. gang at Hørsholm Bibliotek inviterer alle kreative borgere fra Hørsholm Kommune til at udstille deres kunstværker ved Hørsholm-udstillingen på Kulturhus Trommens 1. sal. De udstillede værker kan opleves fra den 2. til 30. november 2020.

Har du lyst til at deltage i udstillingen, skal du blot udfylde tilmeldings-

blanketten, som du finder længere nede på siden. Den kan også hentes i Servicebaren på Hørsholm Bibliotek.

Sidste frist for tilmelding er: søndag den 11. oktober 2020.

Borgernes udstilling er en ucensureret udstilling, hvor den enkelte kunstner kan deltage med 1-2 stk. kunstværk(er) - antal afhænger af, hvor mange der tilmelder sig. Det eneste kriterie for at deltage er, at man er bosiddende i Hørsholm Kommune. Det udstillede værk kan omfatte forskellige kunstneriske udtryksformer, for eksempel: Maleri, akvarel, tegning, grafik, billedvævning, skulptur, fotografi og keramik.

Alle udstillerne bliver inviteret til et planlægningsmøde tirsdag den 20. oktober kl. 16:30, hvor der bliver orienteret om de praktiske detaljer i forbindelse med udstillingen. På dette møde bliver der også valgt en mindre gruppe blandt deltagerne, som får ansvaret for at hænge udstillingen op, så værkerne bliver præsenteret bedst muligt. Der er altid en del lokale kunstnere og amatører, der melder sig til udstillingen. Aldersmæssigt spænder kunstnerne vidt lige fra de helt unge til de mere ”garvede”, og udstillingen viser, at der er stor interesse hos mange for at kunne udtrykke de kreative sider og dele resultaterne med andre.

Hørsholm Bibliotek håber, at der også i år vil være stor tilslutning til Hørsholm-udstillingen i Kulturhus Trommen.