Min uge på Hørsholm bibliotek som praktikant

Af Nina
09.02.24
Mathilde, 8. klasse på NGG

Jeg syntes at det har været en både sjov og spændene uge. Jeg har fået et godt indblik i hvordan det er at arbejde på et bibliotek. Der er masser nye ting jeg har lært, såsom at lave plukliste (finde de bøger der er reserveret), jeg har lært om fjernlån, som er når biblioteker låner bøger til hinandens lånere og jeg har lært at sætte bøger i rigtig rækkefølge på bogvognen.

I løbet af ugen har jeg fået lov til at være med rundt på hele biblioteket, jeg har set deres store kælder og jeg har fået lov til at lave to fine udstillinger, en Valentines udstilling og en med mine egne anbefalinger.

Det har helt igennem været en rigtig hyggelig uge, hvor jeg har lært en masse og mødt nogle virkelig søde mennesker. Det kan klart anbefales.

// Mathilde