Linas uge i praktik på Hørsholm Bibliotek

27.10.23
I denne uge har jeg været praktikant på Hørsholm bibliotek. Her vil jeg fortælle om min super hyggelige og lærerige oplevelse.

Jeg har været sammen med nogle helt fantastiske mennesker og er kommet ind til et hjælpsomt og dejligt fællesskab. Jeg har lært en masse nye ting og hvilke arbejdsopgaver man i virkeligheden laver, på et bibliotek. Jeg har lært hvordan man stiller bøger op i korrekt orden og hvor mange forskellige mennesker egentlig bruger deres fritid på et bibliotek, hvilket jeg synes var enormt spændende.

Jeg var særlig glad for at jeg blev taget så godt imod og at jeg nærmest aldrig var alene. Det har været super rart at bibliotekarerne hjælper, når man laver en fejl eller lignende.

Jeg har haft æren af at være praktikant lige op til halloween, så jeg har været med til at hjælpe med halloween bogudstillinger og bare at hænge dekorationer rundt i hele biblioteket, som har været mega hyggeligt!

Det var et super varieret og overskueligt skema jeg havde fået, det var også fedt at jeg skulle være sammen med nærmest alle medarbejderne, det gav virkelig en oplevelse af hvordan det er at være på en rigtig arbejdsplads og at man kunne se hvor mange forskellige stillinger der skal være, for at holde et bibliotek sammen.

Jeg ville 100% anbefale Hørsholm bibliotek til alle dem der elsker at være sociale og at være omgivet af mega pædagogiske og rare mennesker.

Tak for en virkelig hyggelig uge!

-Lina <3