Foto: Hørsholm Bibliotek

Julia's uge på biblioteket

Af Nina
15.03.24
Mit navn er Julia. Jeg har fået fornøjelsen af at være praktikant her på Hørsholm bibliotek. Det har været en lærende og hyggelig oplevelse.

Jeg har været her i knap nok en uge og har allerede været med til at lære, og opleve nye ting. Som sagt fik jeg æren af at prøve at stå i skranken. Det er overhovedet ikke lige så nemt som man tror. Der er så mange forskellige opgaver man skal lave. Såsom at pakke bøger ud. Og pakke bøger ind osv. jeg kunne skrive en helt liste med ting. Alligevel synes jeg egentlig at det er rimelig sjovt at stå i skranken selvom ens ben bliver ømme er man i et sjovt og hyggeligt fællesskab hvor der er massere af fis og ballade.

Medarbejderne på biblioteket er meget søde og imødekommende. Hver gang jeg har et spørgsmål er de klar til at hjælpe og guide mig igennem det. Det har været sjovt at se hvor mange forskellige arrangementer der egentlig er på biblioteket jeg har været med til et ’’strik og lyt’’ møde der var fuldt booket og det var så hyggeligt. Så fik jeg også lov til at være med til at en 3 klasse kom og skulle finde nogle bibliobitter nede i biblioteket selvom iPad ‘sne drillede var det alligevel sjovt at se børnene vrimle rundt for at finde de forskellige bogtitler. Det bedste ved min uge har nok været at møde nogle søde mennesker og helt klart hvide hvordan man finder bøger. Det er så meget nemmere nu hvor jeg ved hvordan man spotter en bog man ledder efter helt klart en Life saver og noget som alle burde lære.

Min uge er næsten ved at være slut, men jeg er utrolig glad for at have prøve at være på en hyggelig arbejdsplads. Det er i værtfald ikke sidste gang Hørsolm bibliotek ser mig. Jeg tager herfra med god oplevelse og trætte føder :)

/Julia