Vi er stadig i live!

18.02.21
Det er stadig muligt at låne musik på biblioteket. Her er så nogle smagsprøver på nye CD’ere, der er indgået i samlingen. Vi synes, der er nogle rigtigt gode ting imellem. Døm selv!

Man kan nemt reservere nye CD’ere hjemmefra på bibliotekets hjemmeside og så hente dem i bibliotekets åbningstid.

Vi lægger ud med en lækkerbisken for guitar fans. Intet mindre end en 3 dobbelt CD med alt hvad der kan krybe og gå af gode guitarister. ”Crossroads Guitar Festival 2019” hedder den og selvfølgelig er Gary Clark Jr. med, her med nummeret ”Pearl Cadillac”.

Terry Allen er en moden amerikansk herre med en stribe af albums bag sig. Jeg tror ikke, der er mange der kender ham herhjemme, men her er så chancen. Flot alternativ country rock.

Passenger er et indie pop/rock projekt bestående af englænderen Mike Rosenberg. Også flot og original musik i mine ører.

Taylor Swift behøver nok ingen nærmere præsentation. Hun er en stor stjerne, og det er der selvfølgelig en grund til. Lækker gennemført popmusik når den er bedst.

Ray LaMontagne siges af være inspireret af Van Morrison. I hvert fald har den 47 årige singer/songwriter fra New England for længst fundet sin egen stil med rødder i lækker Americana.

Australske Midnight Oil har en lang karriere som superband og skabere af aussie rock bag sig med en stribe af anmelderroste albums. I 2002 forsvandt de noget ud af rampelyset, men er nu tilbage med et flot konceptalbum med en række gæstesolister. Welcome back!

Fra Baltimore kommer bandet med det lidt besynderlige navn Arbouretum (som ikke betyder arboretet på engelsk!). De spiller en inciterende stoner rock med en undertone af lettere melankolsk folk. Ikke musik til opvasken!

Dana Gavanski er en canadisk singer/songwriter, der her er ude med sit andet album. Flot musik med en bund af indie folk og et let anstrøg af psykedelia.

Rose City Band fra Oregon havde jeg aldrig hørt om. Jeg faldt pladask for deres lige ud af landevejen let psykedeliske country rock med flotte vokalharmonier.

Kurt Vile er forhåbentlig ikke helt ukendt. Her er han ude med en EP, der er med til at bekræfte hans position som guitarens behersker samt evnen til at eksekvere musik på et ret minimalistisk grundlag.

Det er godt nok mange år siden, svenske Ulf Lundell blev udråbt som Skandinaviens Bruce Springsteen. Han har siden haft op- og nedture såvel musikalsk som privat, så det var med en vis bæven jeg lyttede til numre fra hans nye album. Det siges at være det bedste i årevis, så vi giver det en chance.

Sarah Jarosz fra musikbyen Austin, Texas er en ung og meget værdsat arvtager til alt-country genren, selvfølgelig med en solid ballast i Americana.

Lyt til smagsprøver her og lån musikken på biblioteket