Nyt og gammelt

24.09.20
Her er nogle nyheder som både er nostalgiske og nutidige.

Vi starter med det gamle i form af et nostalgisk deja vú over Fleetwood Mac, nærmere bestemt deres legendariske guitarist Peter Green. Hans musik er her mesterligt fremført af Fred Chapellier, Frankrigs lige så legendariske bluesguitarist.

Gammel musik i nye klæder kan man kalde The Allman Betts Band. Det er sønnerne af Dickey Betts og Gregg Allman fra The Allman Brothers Band der her viderefører deres fædres musik, helt i deres ånd må man sige.

Molly Tuttle er 27 år og fra Californien. Hun er akustisk folk guitarist og sanger og prøver her på sit fjerde album bl.a. kræfter med et klassisk Stones hit fra 1968. Går det? Døm selv!

Samia er bare 24 år og fra New York og debuterer med albummet ”The Baby”, der vel bedst kan karakteriseres indenfor genren indie pop/rock. Sangene kredser om hendes generations usikkerhed ved at blive voksen i et USA mere eller mindre i opløsning.

Dana Gavansky har serbiske rødder, men er født og opvokset i Vancouver, Canada. Dette er hendes debut-album, der tangerer indie-folk genren med en gudesmuk stemme i forgrunden og et absolut laid back akkompagnement i baggrunden.

Vi slukker med endnu en kvindelig solist, nemlig en halvgammel tøs fra Australien, den 40 årige Emily Barker. Hun er en erfaren musiker med adskillige projekter bag sig, og dette er hendes 6. album. Flot gennemført musik i new folk genren og det skal lige tilføjes, at hun har leveret intronummeret til BBC’s Wallander serie på TV! (Det får I lige som bonus, så god fornøjelse!)

Lyt til smagsprøver her og lån musikken på biblioteket