Godt nyt til ørerne

04.10.16
Hold din egen oktoberfest med fed musik

Danske Baby Woodrose er en fornem eksponent for psykedelisk stoner rock. Lyt til deres formidable udgave af Richie Havens’ klassiker fra Woodstockfestivalen i 1969.

Fra Richmond, Virginia kommer singer/songwriter Lucy Dacus med en håndfuld personlige og indbydende ballader, udgivet på Matador i september i år.

Bag navnet King Creosote gemmer skotten Kenny Anderson sig. Han leder stort set en enmandshær som både sanger, sangskriver og producer på denne samling lette og muntre folk/rock toner.

Fra Devon kommer Seth Lakeman med minimalistisk instrumentation og støtte fra pigetrioen Wildwood Kin. Resultatet er sjælfuld musik med intakt jordforbindelse.

Randi Laubek er ”laid back” på den her fede måde. Efter en længere pause er hun tilbage i topform med denne dobbelt cd udgivelse.

Født i Birmingham 1988 og med en løbende aktiv musikalsk karriere er Clare Maguire nået til et personligt og meget signifikant musikalsk udtryk.

Marc og Maggie O’Connor er hjørnestenene i O’Connor Band. Et forrygende foretagende, der gør det i bluegrass, country og ind imellem klassisk. Det har de bl.a. modtaget to Grammy Awards for, hvilket er fuldt forståeligt.

Jake Owen fra Florida giver den gas med uforfalsket countrypop i den lette og melodiøse ende med storladne arrangementer.

London duoen Skye/Ross har en fortid i chill-out bandet Morcheeba. Det høres tydeligt i deres elektroniske trip hop univers. Vi ses måske på Ibiza!

Trentemøller har en stribe af indietronica udgivelser bag sig. Han må betragtes som en af de helt store indenfor sin genre herhjemme og har bl.a. turneret med Depeche Mode i 2013.

Engelsk/New Zealandske Finn Andrews er søn af keyboardspiller Barry Andrews (XTC, Shriekback) og har brugt sit liv på musik. Han spiller selv guitar her på The Veils femte udgivelse.

Hør eksempler på

Musik skal der til! God fornøjelse!