Julesul og julemad - julens bedste opskrifter

11.12.17
Snart sænker julefreden sig over os og vi flokkes alle om fint dækkede juleborde fyldt med alskens lækkerier.

Æbleskiver, brunede kartofler, medisterpølse, andesteg med svesker, karrysild, risalamande... et julebord fyldt med lækre juleklassikere...

Men....hvordan er det nu lige, at man laver de brunede kartofler, får sprød svær på flæskestegen og kan en juleand mon langtidssteges?

Trænger du til inspiration, eller har du glemt hvordan det nu lige er man gør, så  er der hjælp at hente på biblioteket. Måske du også savner inspiration til gode vine til julebordet? I juledagene er der også tid til småkagebagning og til at lave de lækre julegodter.

Alt dette og meget mere kan du få inspiration til i bibliotekets mange lækre opskriftbøger.  Klik dig videre til reservering nedenfor.

Tryl med smør, julegås og konfektlækkerier:

Karolines køkken har alle de traditionelle opskrifter, Meyers julemad nytænker den nordiske madkultur, og Brødrene Price fortæller anekdoter og røverhistorier imens der lystigt tilsættes smør. Du finder også opskrifter fra både Blomsterberg og andre Bagedyst-deltagere.

Fold dig ud i køkkenet og nyd glæden ved de gode dufte og de smil og gode stemninger den gode mad eller de lækre julegodter frembringer.

Biblioteket ønsker dig og din familie en god og glædelig jul. Må du få den allerbedste jul.