FOTO: Unsplash

Certificering af Læsehunde på Hørsholm Bibliotek d. 4. november

Af Nina
28.09.23
Lørdag d. 4.11. bliver ikke en helt almindelig dag på biblioteket!

Læsehunde vil fylde en del i og omkring bibliotekets mødelokaler, da kommende læsehunde og ejere – også kaldet læseteams - skal godkendes og certificeres til opgaven. Det giver en vis trafik ind og ud af biblioteket og mellem mødelokalerne.

Foruden disse læseteams vil der være frivillige fra Læsehunde til stede, der vil være hundeadfærdskonsulenter til af bedømme hundene, og der vil være børn, der skal læse for hundene, alt sammen i forskellige mødelokaler.

Det vil naturligvis give en del trafik hen over hele dagen af hundeejere med deres hunde. Der vil sikkert komme ca.16-24 par i løbet af dagen.

Disse hunde er sådan set ”på arbejde” denne lørdag og som sådan ikke til underholdning og forhåbentlig heller ikke til gene for bibliotekets lånere eller personale.

Hvad er en Læsehund?

En læsehund arbejder frivilligt sammen med sin ejer på biblioteker og skoler, hvor de mødes med børn – typisk i indskolingsalderen - , der læser højt for hunden. Se gerne www.læsehunde.dk