FOTO: Unsplash

Køb billet(ter)

UDSOLGT: A Mozart Celebration from Berlin

22.05.23
Storslåede musikoplevelser på det store lærred med streamingtjenesten Qello Concerts

Hørsholm Bibliotek åbner igen dørene til Lilletrommen, hvor vi viser de gode koncerter og musikdokumentarer på biograflærredet og med den bedste lyd.

Denne koncert er dedikeret til Mozart Amadeus Mozarts livsværk. Den er opført i Berlins førende operahus Staatsoper Unter den Linden og er en enestående galla koncert som kun blev opført denne ene gang. Den indeholder sprudlende stykker med nogle af verdens bedste sangere og musikere.

Dirigent Julien Salemkour dirigerer de smukke musikstykker som spilles af Staatskapelle Berlin.

Stjernesolister er Nicolaj Znaider (violin), Thomas Quasthoff (bariton) and Sylvia Schwartz (sopran). Programmet indeholder bl.a. Ouverture fra la Clemenza di Tito, 'Violin Concerto No. 5', sangen 'Chi sa, chi sa, qual sia', Piano Concerto No. 23, arien 'Per questa bella mano', Papageno's Arie fra Tryllefløjten, duetten 'Papageno-Papagena' fra Tryllefløjten og Symphony No. 40.

(Tekst oversat fra Qello’s hjemmeside)

Varighed: 1 t 30 min

Gratis billetter kan hentes her på hjemmesiden fra d. 27. marts