Om dette arrangement

Køb billet(ter)

Halloween: Gys for voksne

01.11.21
Det er ikke for sarte sjæle, når biblioteket byder indenfor til en skrækindjagende aften, hvor vi fejrer halloween i samarbejde med biografen.

Gyser-ekspert, ph.d. og horrorforsker, Mathias Clasen, besøger biblioteket denne mørke aften og gør os klogere på gyser-genrens popularitet, hvad gys og horror i litteratur og film gør ved os, og hvorfor vi dog helt frivilligt opsøger gyset.

Vi skal selvfølgelig også selv mærke hårene rejse sig, og vi slutter aftenen af med David Robert Mitchells anmelderroste gyserfilm 'It follows' fra 2014 i Lilletrommens meget mørke og uhyggelige sal. Kom med hvis du tør!

Om filmen: I gyseren "It Follows" møder vi teenagepigen Jay, hvis liv tager en uventet drejning, da hun efter et intimt møde med fyren Hugh, bliver ramt af en forbandelse. Forbandelsen viser sig som en ansigtsløs ondskab. Den forfølger hende overalt, og hendes liv er i konstant fare - hendes bedste chance for at overleve er, at sende forbandelsen videre. Så nu må Jay kæmpe en kamp for sin egen overlevelse, og sammen med sine venner forsøger Jay at finde en måde at slippe af med forbandelsen på.

Se traileren nedenfor.

Billetter koster 40 kr. og kan købes fra 6.9.21

IT FOLLOWS - dansk trailer

OBS Du kan ikke længere købe billetter i døren på MobilePay. Billetter skal købes via Billetten.dk enten på din mobil eller hjemmesiden (se billetlink her på siden). Fysiske billetter til bibliotekets arrangementer kan købes i Trommens Foyerbar en halv time før første biografforestilling.