Foto: Mikkel Carl

For voksne

UDSOLGT: Smørrebrødsrejse med Helle Helle

28.10.23
Kom på unik smørrebrødsrejse med Helle Helle, når hun gæster Stortrommen i anledningen af udgivelsen af sin spritnye roman ’Hafni fortæller’, der udkommer i september 2023.

Forfatter Helle Helle er en ener i det danske litterære landskab og vil denne dag blive interviewet af litteraturformidler Nanna Damsgaard-Larsen i anledningen af sin seneste udgivelse, der foregår i samme univers som romanerne ’de’ og ’Bob’.

Efter interviewet vil der blive serveret en lille anretning af smørrebrød inspireret af det smørrebrød, romanens hovedperson bliver præsenteret for i sin smørrebrødsrejse gennem Danmark – traktementet er naturligvis inkluderet i billetprisen. Og vi kan love, at dagen bliver en både enestående, litterær, og kulinarisk oplevelse.

Om romanen ’Hafni fortæller’:

Hafni fortæller... at hun skal skilles.

Hun ringer fra en rasteplads til romanens egentlige fortæller. Men det er kun Hafni, der taler. Hun har planlagt at fejre sin skilsmisse med en såkaldt smørrebrødsrejse fra Roskilde over Ringsted, Korsør, Nyborg, Svendborg, Faaborg, og via Bøjden-Fynshav slutteligt til Gråsten for at indtage det store sønderjyske kaffebord.

Det var hensigten, at turen skulle tage 8 dage.
Den ender med at vare cirka en måned.

Om Helle Helle og Nanna Damsgaard-Larsen

Helle Helle er en af Danmarks fremmeste prosaister og har bl.a. modtaget Kritikerprisen, P.O. Enquists pris, De Gyldne Laurbær, Holbergmedaljen og Det Danske Akademis Store Pris. Hendes bøger er oversat til 22 sprog.

Nanna Damsgaard-Larsen har en kandidat i moderne kultur og kulturformidling. Hun har fået digte publiceret i 'Hvedekorn' og andre litterære magasiner og har arbejdet som litteraturformidler på Herlev Bibliotek siden marts 2016 og som bl.a. moderator på litteraturfestivalen Louisiana Literature.

Arrangementet er støttet af Statens Kunstfond.

Billetter som inkluderer både foredrag og smørrebrød kan købes her fra siden fra d. 2. september.