Foto: Martin Reinhard

Køb billet(ter)

Noget større: Caroline Albertine Minor

08.11.23
Dette efterår tilbyder Hørsholm Kirke i samarbejde med Hørsholm Bibliotek en unik mulighed for at få litteraturdepoterne fyldt godt op, når vi i fællesskab inviterer til forfattermøder under overskriften ’Noget større’.

I foredragsrækken er tre aktuelle danske samtidsforfattere, der alle beskæftiger sig med de mere spirituelle sider af tilværelsen ­– åndelighed, kristendom eller det at tro på noget større, valgt nøje ud Dette foredrag med forfatter Caroline Albertine Minor om novellesamlingen ’Velsignelser’ (2017) er andet foredrag i rækken af i alt tre hen over vinteren 2023/24. Foredragene vil foregå skiftevis på Hørsholm Bibliotek og i Hørsholm Kirkes Sognegård.

Novellesamlingen ’Velsignelser’ handler om noget af det, der i perioder fylder allermest i livet; den sorg, der følger et tab, og de kræfter, man bruger på at bearbejde det.
Novellesamlingen er en rå og livsbekræftende bog om sorg og den bearbejdelse, der finder sted, efter et dødsfald. Her møder vi Anso, der blot to dage før jul vælger at hænge sig selv. Vi møder Helena, hvis far er døende, men ikke ønsker hendes selskab. Vi møder Franciska, hvis hjerne er knust og Ingeborg, der ikke har ret meget tid tilbage.

Den meget roste novellesamling er Caroline Albertine Minors fjerde udgivelse.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til forfatteren i forbindelse med foredraget. Efterfølgende vil der være mulighed for at købe og få signeret bøger.

Arrangementsrækken er støttet af Hørsholm Menighedshusfond

Billetter er tilgængelige her fra siden fra d. 13. sept.