FOTO: Pexels

Køb billet(ter)

Læsekreds: Læs en bog – mød en forfatter

02.10.23
Dette efterår tilbyder Hørsholm Kirke i samarbejde med Hørsholm Bibliotek en unik mulighed for at få litteraturdepoterne fyldt godt op, når vi i fællesskab inviterer til læsekredsrækken ’Læs en bog – mød en forfatter’.

Læsekredsen er et forsøg på at skabe et rum, hvor man kan tale om litteratur, som beskæftiger sig med de mere spirituelle sider af tilværelsen ­– om åndelighed, kristendom eller det at tro på noget større. Læsekredsen vil være faciliteret af sognepræst Andreas Thom og Signe Thomsen, som er litteraturformidler på Hørsholm Bibliotek.

De tre nøje udvalgte bøger, vi i fællesskab vil udforske under læsekredsmøderne, er bøger af tre yngre danske samtidsforfattere:

Ingrid Nymo: Kloster (2021)

Caroline Albertine Minor: Velsignelser (2017)

Rasmus Daugbjerg: Trold (2022)

Forløbet består af tre aftener i løbet af efteråret/vinteren ’23 og vil finde sted skiftevis henholdsvis på Hørsholm Bibliotek og i Hørsholm Sognegård. Datoerne er fastlagt til den 2. okt., 8. nov. og 11. jan. kl. 16.30-18:00.

Til hvert læsekredsmøde forventes deltagerne at have anskaffet sig og læst aftenens udvalgte bog, så man i fællesskab kan dykke ned i bogens univers. Bibliotekarerne på Hørsholm Bibliotek kan være behjælpelig med at anskaffe bogen i bibliotekets bemandede åbningstid.

Efter hvert læsekredsmøde vil der samme aften, kl.19.00-20.30, være et forfatterforedrag med den læste forfatter, hvor det vil være muligt at få svar på nogen af de mange spørgsmål, der utvivlsomt dukker op i samtalen om bogen. Man får som en del af den faste læsekreds automatisk en plads ved forfatterarrangementerne. Der vil tilbudt let forplejning for læsekredsen i pausen mellem læsekredsmødet og forfattermødet.

Der er 15 pladser i læsekredsen, og ved tilmelding binder man sig til at deltage i samtlige tre læsekredsmøder. Ønsker man kun at deltage ved forfatterforedragene, kan man skaffe sig billet til disse via Hørsholm Biblioteks hjemmeside: biblioteket.horsholm.dk/arrangementer.

Det er gratis at deltage i læsekredsen. Arrangementsrækken er støttet af Hørsholm Menighedshusfond

Tilmelding sker til Hørsholm Kirke via billetknappen her på siden.  Tilmeldingen starter den 27. juni og slutter den 27. sep.