Thomas Mann

Køb billet(ter)

Kend dine klassikere: Thomas Manns Døden i Venedig

17.11.21
Kom tættere på forfatteren Thomas Mann og romanen Døden i Venedig (1912), når formand for Det Danske Thomas Mann Selskab og forstander på Liselund Højskole Morten Dyssel denne tirsdag vil introducere til en af de absolut bedste små romaner i den vestlige litteraturhistorie.

Den feterede tyske forfatter Gustav von Aschenbach gribes en dag af en stærk trang til at flygte fra sit pligtbetonede og stadigt mere slidsomme arbejde som kunstner. Han længes efter et fjernt himmelstrøg, en tilførsel af nyt blod og begiver sig således af sted på en ferierejse til Venedig. Her hjemsøges han snart af den sympati for afgrunden, han altid har næret, men med al sin viljestyrke har undertrykt for at opnå kunstnerisk og menneskelig værdighed.

Vi skal i foredraget se nærmere på de fortrængte psykiske drifter og kunstneriske kræfter, der frisættes i forfatteren, da han forelsker sig i en gudeskøn yngling på Lidoen i Venedig. Det handler om forholdet mellem kunst og dæmoni.

Arrangementet af en del af bibliotekets populære klassikerrække, som introducerer til et nøje udvalg af kultur- og litteraturhistorisk betydningsfulde forfatterskaber og centrale værker af de største, mest læste og kendte forfattere.

Billetter kan købes her fra siden fra d. 22. september.

OBS Du kan ikke længere købe billetter i døren på MobilePay. Billetter skal købes via Billetten.dk enten på din mobil eller hjemmesiden (se billetlink her på siden). Fysiske billetter til bibliotekets arrangementer kan købes i Trommens Foyerbar en halv time før første biografforestilling.