Hjælp os med at gøre bymidten mere grøn

Vi vil være "Vild med vilje" og sammen skabe et lille stykke natur foran Kulturhus Trommen.

Af Nina

Foto: Unsplash

På Hørsholm Bibliotek og i hele Kulturhus Trommen arbejder vi siden 2024 aktivt med FN’s Verdensmål. Vi har besluttet at blive et certificeret verdensmålsbibliotek. Det betyder, at vi vil prioritere klima og bæredygtighed i arrangementer og andre aktiviteter fremadrettet, og vi ønsker at inddrage Hørsholms borgere som aktive deltagere.

Vil du være med?
Har du grønne fingre og er du interesseret i biodiversitet? Synes du det kunne være spændende i fællesskab med andre at skabe og holde et grønt område i byens hjerte? I efteråret 2024 starter vi et projekt op, hvor vi vil beplante et mindre område rundt om Kulturhus Trommen i samarbejde med kommunens ’Vild med vilje’-konsulent og med støtte fra Nordea-fonden. Vi har brug for din hjælp til at anlægge og vedligeholde dette lille stykke natur.

Vi går i gang med at så på arealet d. 9. oktober hvorefter området får ro indtil foråret 2025.

Vil du høre mere og har du lyst til at være med så skriv en mail til tovholderne Camilla og Nina på FrivilligTrommen@horsholm.dk

Fotos fra såning og udlægning af stammer og stenklynger oktober 2024

Foto: Hørsholm bibliotek