Zainabs uge som praktikant.

27.09.19
Nu har jeg været i praktik på Hørsholm bibliotek i en uge og det har været meget hyggeligt. Fra første dag jeg var her, fik jeg allerede en følelse af tryghed, fordi alle tog rigtig godt imod mig.

Jeg startede mit ophold med en briefing, sammen med de andre ansatte. Jeg syntes, at det var meget godt, for jeg fik et indblik i, hvordan miljøet på biblioteket var. Man kan nemt se, at alle de ansatte er meget komfortable med hinanden, og at de virkelig er glade for deres arbejdsplads.

Jeg kunne også meget godt lide, hvor meget af mig selv, jeg fik sat på biblioteket.
Jeg fik lavet to udstillinger, en af dem kom på deres Instagram og Facebook. Jeg fik også lavet to ”Book Faces”, som også kom på deres Instagram, samt en masse andre ting, som de har brugt.

Jeg havde mere forstillet mig, at de satte mig til at arbejde med nogen ting, som bare var en øve version af den rigtige vare, så jeg ikke ødelagde det, de rent faktisk skulle bruge. Men sådan var det bare overhovedet ikke. De gav mig et rigtigt ansvar, og de var så venlige med det, så man er overhovedet ikke bange for, at man gør det forkert. Man gør bare sit bedste, og man føler, at man er en del af stedet.

Noget, der overrastede mig meget i løbet af ugen var, hvor fleksible deres vagter var.
Man følger ikke helt ens skema, men man ændrer det lidt hen ad vejen, så det passer bedre, men da dagen så sluttede, så havde de fået alle deres ting gjort.

Selvfølgelig er der også nogen ting, som er lidt sværere eller støvede end andre, men det er der ikke noget galt med. Jeg fik nemlig en fornemmelse af, hvordan det virkelig er på et bibliotek. Hvis man bare laver de nemme og sjove ting, så bliver man jo skuffet, hvis man vælger, at man vil arbejde på et bibliotek.

Jeg ville sige, at det stadig er et rart sted at være, selvom der er nogen ting, der er lidt udfordrende.

/Zainab