Morten Pape vinder Politikens Litteraturpris

04.03.22
Mød Pape på Hørsholm Bibliotek d. 21. april

I alt syv bøger var med i opløbet om at vinde Politikens Literaturpris 2021, men det blev Morten Papes 'I ruiner', der fik flest stemmer fra læserne og dermed er Pape en pris og 200.000 kr. rigere. Romanen er det tredje og sidste bind i hans velanmeldte 'Amager-trilogi', der også tæller 'Planen' og 'Guds bedste børn'.

'I runier' beskæftiger sig med nogle af det 21. århundredes største spørgsmål – Finanskrise og folkemord, et Europa under pres, et forstyrret nødhjælps-system og kernefamiliens kollaps. Bogen handler om en familie fra Vestamagers endeløse rækker af parcelhuse, hvor alt syner håbløst normalt, men under facaden lurer katastrofen. Med Amagerbankens dramatiske krak i 2011 forsvinder fundamentet langsomt under familien.

Du kan møde Morten Pape her på bilioteket d. 21. april kl. 19.00, hvor han vil fortælle om netop 'I ruiner' og 'Amager-trilogien'. Læs mere og køb billet her