Min uge på Hørsholm Bibliotek af praktikant Esther

04.02.22
Da jeg ansøgte om praktikplads, forventede jeg noget helt andet. Jeg troede kun, at jeg skulle sætte bøger på plads. Jeg blev dog overrasket med alle de små arbejdsopgaver, der skulle gøres. Alligevel havde jeg slet ikke forventet, hvor hyggelig en uge jeg ville have.

Efter en uge hos Hørsholm bibliotek har jeg lært mange nye ting og har haft mange gode oplevelser. Jeg fik lov til at lytte med til en Book talk hos en femte klasse. Jeg har lært, hvordan man afleverer bøger og laver reserveringer. Jeg har endda hjulpet med at finde bøger til deres børneudstilling. Jeg opdagede dog, at jeg ikke var særlig god til at finde bøgerne.

Højdepunktet af min uge var, da jeg fik lov til at lave min egen udstilling i ungdomsafdelingen. Jeg fik at vide, at jeg kunne selv vælge, hvilken slags bøger jeg ville have på udstillingen. Jeg valgte at stille kendte Booktok bøger op. Jeg skrev derefter en anmeldelse om en af bøgerne fra udstillingen. Jeg forklarede også i min anmeldelse, hvad Booktok var.

Nu er min uge desværre ved at komme til en ende. Det har været en virkelig hyggelig uge med meget varm kakao. Alle dem jeg har mødt, har været ekstremt søde og meget imødekommende.

Selvom at jeg er trist over, at min uge er ovre, er jeg dog glad for, at jeg får lov til at komme hjem med mange gode oplevelser og ømme fødder.

Esther