Alex's Book Face

Min uge på Hørsholm Bibliotek

31.03.23
I praktik på Hørsholm Bibliotek

Min uge på Hørsholm Bibliotek var meget god. Jeg har lært hvor meget andet, der sker på et bibliotek end man lige skulle tro, og hvor mange ting, der bliver lavet, som man måske ikke få set.

Jeg har også lært hvordan man stiller en bogvogn op, og hvor de forskellige bøger står henne. Da jeg stod bag skranken var der flere opgaver end jeg lige havde regnet med, men der var heller ikke at for mange.

Da jeg mødte blev jeg introduceret til hele personalet. De var alle sammen venlige, imødekommene og hjælpsomme. De fik dagene til at være sjove, og man ikke følte sig for presset til noget. Jeg fik mødt nogle af dem, som kommer på biblioteket normalt, og fik set hvor venlige de var over for mig og personalet.

Jeg fik også lov til at udstille i ung afdelingen og i svingdøren, det fik mig til at være kreativ på en anden måde end normalt.

Jeg var med til Læsepadden Pede event for nogle skoler, hvor jeg fik set, hvordan det foregår, og jeg var også med til Crash Course i Informationssøgning for nogle 8. klasser, hvor jeg var med til at hjælpe, hvis de fik brug for det.

- Alex