Månedens digitale tip

Af Nina
19.12.19
Forfatterweb

Forfatterweb er genialt som formidlingsredskab til os bibliotekarer og vi anbefaler ofte siden til f.eks. læsekredse og studerende. Forfatterweb er et digitalt leksikon over danske og udenlandske forfattere som omfatter både afdøde og nulevende forfattere. Der er over 1000 portrætter og temaer, heraf en del børne- og ungdomsforfattere. Alle artikler indeholder stof om forfatterens liv og værker og dertil en stor mængde links bl.a. direkte til bibliotek.dk, hvor man kan bestille bøger, anmeldelser og artikler med det samme.

Du har adgang til Forfatterweb, hvis du er meldt ind som bruger på biblioteket og du logger ind med dit cpr. nr. samt pinkode. Gå til Forfatterweb nu og begynd din rundrejse i forfatternes univers.