Læsehund

05.08.19
Som et helt nyt tiltag kan du nu læse højt for læsehunden Balou på Hørsholm Bibliotek

Læsehunden Balou er 6 år gammel. Hans mor er en Springer Spaniel og hans far en mellem Puddel. Denne blanding kaldes en Spoodle og er allergivenlig og meget klog og lærenem. Balou elsker at hygge, lytte og måske samtidig blive nusset og derfor er han en hund efter at styrke læselysten hos børn, der måske ikke helt har fået knækket læsekoden endnu.

Hvornår foregår det?

En læsestund varer ca. 30 min og foregår onsdage fra september kl. 16.00-16.30 på Hørsholm Bibliotek. Vi starter med at hilse, hygger lidt med hunden og snakker om, hvordan det går med læsningen. Så læser barnet højt for hunden (15 min.), og vi slutter med lidt hundeøvelser og tricks.
Læseforløbet varer 6 uger, og dit barn får et diplom, når forløbet er slut.

Husk tilmelding, man kan ikke bare møde op

Kender du et barn, som har lyst til at læse sammen med Balou, er du velkommen til kontakte Kristina Krabbe Oksen på: krko@horsholm.dk.