Juli måneds e-ressource

Af Nina
01.07.16
eKurser.nu er spækket med gode og nemme kurser om hverdags-it.

eKurser.nu får du adgang til næsten 200 online kurser om it for alle niveauer. Det er alt fra ebøger til smartphones til rejser og transport og kurserne er korte, så det er omkring 10-20 minutter du skal bruge på dem. Det er hovedsageligt selvbetjeningsløsninger fra det offentlige, bibliotekernes nettjenester, almindelig brug af computer og søgning på nettet. Bag eKurser.nu står Herning bibliotek, men indholdet er produceret af personale fra flere forskellige folkebiblioteker og støttet af Danskernes Digitale Bibliotek. Der linkes dog også til kurser der findes på andre organisationers hjemmesider. Emnerne dækker bredt. Du finder indhold lige fra handel på nettet, lovgivning, mail, offentlig selvbetjening, tablet og økonomi og penge.

Her et par eksempler på kurser, du kan finde på siden:

Hvad gør du, hvis du har mistanke om, eller er udsat for identitetstyveri

identitetstyveri

Introduktion til eReolen på iPad:

ereolen

Find statistik på nettet:

Statistisk informationssøgning