Fri online adgang til seks millioner avissider

16.04.20
I samarbejde med Copydan tilbyder Det Kgl. Bibliotek nu åben online adgang til de ejerløse aviser på Mediestream. Det betyder, at alle borgere nu har adgang til 6,5 mio. historiske danske avissider hjemmefra.

Mange folkebiblioteker tilbyder udvidet adgang til vores digitaliserede aviser gennem abonnement på Mediestream Folkebibliotek. Borgernes adgang til aviserne kræver fysisk tilstedeværelse på det lokale bibliotek, hvilket de sidste ugers nedlukning af bl.a. folkebibliotekerne har forhindret.
Med virkning allerede fra torsdag den 16. april 2020 åbner Mediestream Folkebibliotek for hjemmeadgang for alle landets borgere, så længe nedlukningen af landets folkebiblioteker varer ved.
Mediestream Folkebibliotek omfatter 67 danske aviser udgivet i perioden 1921-2002, bl.a. Aktuelt, Land og Folk, Nationaltidende, Aalborg Amtstidende, Fyns Venstreblad og mange andre.
Det svarer til omtrent 6,5 millioner avissider.
Det giver danskerne samlet adgang til næsten 13 millioner avissider hjemmefra. Få adgang her