Forstå dit barns adfærd på nettet

17.05.23
Som opfølgning på arrangementet ’Hvad laver dit barn på nettet?’ med digital ekspert Katrine K. Pedersen giver vi her tips til, hvor du som forælder og lærer kan finde nyttig information om digital kultur og holde dig opdateret om tendenser på nettet.

Digitalkultur.info er en ny uafhængig platform der samler kritiske, alsidige og konstruktive stemmer inden for området digital kultur og samfund. Sitet er som udgangspunkt målrettet lærere i udskoling og ungdomsuddannelser - men kan godt bruges af mellemtrinnets lærere og forældre. Her kan du finde kritiske analyser, rapporter, artikler og nyheder om det at vokse op i en online verden styret af private virksomheder. På sitet kan du også få indblik i, hvad der rører sig af trends på nettet netop nu.

Know your meme er et websted, der undersøger og dokumenterer internetmemes og virale fænomener. Know Your Memes forskning varetages af en uafhængig professionel redaktion. Sitet har en brugerskare på mere end 9,5 millioner mennesker hver måned og betragtes som en pålidelig kilde til nyheder om og dokumentation af ​​virale fænomener og internetmemes.

Nedenfor har vi samlet en række relevante artikler og bøger, som kan lånes her på biblioteket.