Elias' uge som praktikant

22.11.19
Så er nøglesnoren afleveret og vores erhvervspraktikant Elias, er gået ud af døren for at gå på velfortjent weekend oven på en begivenhedsrig og skelsættende uge. Læs hans beretning om ugen her.

Nu er det jo fredag, og dermed sidste dag som praktikant på Hørsholm bib. Jeg synes det har været en fantastisk uge med mange gode minder, og interessante typer. Jeg trådte ind ad bibliotekets døre som en dreng, og nu træder jeg ud af dem som en mand.

Lige fra dag et følte jeg mig velkommen da der ikke var nogen, der havde et problem med, at en 15 årig knægt kom ind og fyldte ind på alles, allerede fyldte, skemaer. Min uge startede med en briefing hvor jeg fik indblik i hvad, der var sket den sidste uges tid. Allerede der kunne jeg mærke det kammeratlige miljø hvilket gjorde mig mere tilbøjelig til at være mig selv. Det med at være mig selv betyder rigtig meget for mig, og der var ikke en gang, hvor jeg fyldte mig presset til at gøre noget som jeg ikke havde lyst til.

Da jeg sendte min ansøgning til biblioteket vidste jeg ikke hvad jeg skulle forvente, men hvad end mine forventniger var blev de i hvertfald overgået. Jeg har aldrig været så afslappet på en arbejdsplads ikke engang på min fars. De gav mig opgaver med få krav og fik ellers frit valg på alle hylder. De gav mig ansvar, men gjorde det på en måde hvor der ikke var et rigtigt eller forkert svar (tvært imod skolen) bare man gjorde sit bedste var det godt nok.

Det har været en uge udover det sædvanlige med mange gode udfordringer, og imødekommende mennesker. Jeg vil helt klart anbefale en uge som praktikant hos Hørsholm Bibliotek.