Super sommer

12.10.18
Tak for en super sommer. Nu lurer efteråret lige om hjørnet. Det er også tidspunktet på året, hvor det vrimler med nyudgivelser både indenfor bogverdenen, men også musikverdenen. Vi vil gerne give smagsprøver på et dusin nye CD’ere, der er til låns på biblioteket. Repertoiret er meget blandet, så der skulle være lidt for enhver smag. God fornøjelse!

Paul Simon er i det stille hjørne på hans seneste udgivelse ”In the blue light”. Rigtig musik til en afslappet stund indendørs.

Wild Nothing består af enmandshæren Jack Tatum, der begyndte sit indie pop/rock projekt tilbage i 2009. Det er siden blevet til en lille håndfuld udgivelser, der alle er blevet rost af anmelderne.

Det er The Supremes fra deres allerbedste periode i de glade Motown dage, hvor de sprøjtede det ene hit ud efter det andet, alle produceret af de berømte Holland-Dozier- Holland folk. Her på en dobbelt CD med kræs for diskofiler i form af alternate takes og extended versions.

Fra Louisville, Kentucky kommer 38 årige singer/songwriter med rødder i Americana Dawn Landes med en række efter min mening meget smukke og iørefaldende ballader.

Richard Thompson, engelsk folkrocks grand old man med ikonstatus er still going strong her på sit udspil nr. 38 (!) i rækken efter han forlod Fairport Convention i starten af 70’erne.

Passenger er et britisk folkrock projekt under ledelse af Mike Rosenberg. Jeg synes, de spiller en afsindig flot komponeret ”adult alternative pop/rock” som AllMusic guiden beskriver det.

Paul McCartney behøver jo ikke ligefrem at udgive plader for at få smør på brøddet, så han gør det formentlig for sin fornøjelses skyld. Jeg synes måske ikke hans nyeste epos er noget af det bedste han har lavet, men når det nu er McCartney … sååeh!

Sangerinden Ulla Pihl har tidligere optrådt under navnet Lima Lima. Nu har hun forvandlet sig til HunBjørn og debuterer med en slagkraftig EP med 5 sanselige sange. (Man skulle måske have ønsket sig at være en HanBjørn i den forbindelse! Hø, hø, undskyld!).

Sangerinden Cher har kastet sig over et noget risikofyldt projekt, nemlig at synge ABBA! Men hvis hun ikke skulle kunne gøre det, hvem så? Jeg synes det lykkes over al forventning, og ABBAs klassikere lyder friskere end nogensinde!

Thee Oh Sees er dannet i San Francisco i 1997 med noise mastermind John Dwyer som frontfigur. De spiller en gang solid psykedelisk garage punk, som har givet dem mange fans på den amerikanske vestkyst.

Vores egne Nephew blev verdensberømte udenfor Danmark, da de i sommers have kronprinsen med på scenen til Smukfest. Nu er deres længe ventede nye CD udkommet og det har delt vandene hos anmelderne. Døm selv! Nogle mener, Nephew gør sig bedst live og deres kommende koncerter er da også udsolgt på stribe.

Derimod høster Tina Dickow ros over hele linien for sit nyeste udspil ”Fastland”, det første i fire år.

Lån musikken på biblioteket og lyt til smagsprøver her.