Sommertoner

15.06.18
Vi nærmer os Sct. Hans, men har allerede haft over fire ugers kanonvejr! Bliver det en super sommer som kompensation for sidste års mareridt? Forhåbentlig! Sommer er også festivaltid. Og der er virkelig mange muligheder i år.

Se f.eks. https://www.visitdenmark.dk/da/danmark/musikfestivaler-i-danmark
Det er også en mulighed at gå på biblioteket og låne nye CD’ere med god musik, og hvad der er godt er selvfølgelig et noget subjektivt begreb. Her er et udvalg af nyheder, og der skulle være lidt for enhver smag. God fornøjelse! Og selvfølgelig god sommer!

Snow Patrol er et skotsk populært band, der har 8 udgivelser bag sig. De spiller fejende flot voksenrock.

Amerikanske Father John Misty har lige givet koncert på North Side Festval i Århus og til efteråret kommer han igen til DK, denne gang i Forum. Lyt indtil da til hans nyeste opus.

Loreena McKennitt er egentlig canadier, men har forelsket sig i den keltiske musiktradition som hun på sin egen vis giver et twist af new age og world toner.

Modern Studies er en skotsk kvartet, der spiller flot ”kammerpop” med folktoner i den eksperimenterende ende af skalaen.

Den amerikanske trio Nebula har supergutaristen Isaiah Mitchel som frontløber. De spiller hard rock og stoner rock med høj energi og skulle være værd at opleve live! (se også Earthless længere nede).

Amerikaneren Pete Yorn synger duet med Scarlett Johansson på dette meget flotte album i bedste singer/songwriter tradition.

Dead Meadow fra Washington D.C. spiller kritikerrost hard rock med et psykedelisk islæt.

Marlon Williams fra New Zealand leger sig igennem en stak sange med rødder i både country, soul, bluegrass og pop.

Legendariske Ry Cooder er still going strong, her med det første album i seks år, der tyder på en form for erkendelse, både politisk og spirituelt. Næsten ufatteligt hvilken musikalsk rejse den mand har foretaget gennem tiden!

Fra San Diego kommer trioen Earthless. Den har guitarist Isaiah Mitchell i front, og de spiller power metal med inspiration i den tyske krautrock. (De gav tidligere på året koncert i Pumpehuset, hvor jeg var så heldig at være til stede. Du godeste!).

Vi slukker med Holly Miranda fra Detroit, der med en fortid i The Jealous Girlfriends er fortsat solo med inspirerende indie rock.

Lån musikken på biblioteket og lyt til smagsprøver på