Ny musik på hylderne

04.01.16
Godt nytår!

Musikredaktionen ønsker vores musiklånere et rigtigt godt nytår! Vi håber I stadig gider give de små blanke skiver en chance, vel vidende at der er masser af digitale alternativer på Nettet. Vi prøver at købe ind efter, hvad vi også selv synes er spændende og nyskabende indenfor musikkens mangfoldige verden, men vi vil også meget gerne høre Jeres ønsker. Så derfor er I altid velkomne til at kommentere vores musikindkøb og komme med forslag til nyanskaffelser. Send en mail til: bpe@horsholm.dk. Og husk også, at den musik vi ikke selv har, kan vi næsten altid skaffe fra andre biblioteker.

Her er lidt nyt på hylderne:

Den svenske troubadur og poprocker Bo Kasper går man aldrig fejl af. Her er hans seneste udspil med smækre ballader, der leder tankerne hen på salig Björn Afzelius.
Lanterns on the Lake fra Newcastle har tre anmelderroste albums bag sig. Her er deres sidste, fyldt med drømmeagtige og sensuelle toner og dragende vokaler.
Old Dominion fra Nashville læner sig op af countrygenren, men giver alligevel musikken en anderledes twist bl.a. med hjælp af moderne instrumentering.
Fra Ohio kommer Saintseneca der har udviklet sig fra at være et traditionelt folk-band til et meget spændende og anderledes folk-rock band med deres helt egen sound.
Fra Chicago kommer Son Volt med Jay Farrar i spidsen. De er blevet kaldt Wilcos musikalske brødre og i anledning af 20 året for deres 5 stjernede debut fra 1995, genudgives dette mesterstykke i remastered version med diverse bonustracks.
Spirogyra var et engelsk folk-rock band med nærmest kultstatus fra starten af 70’erne. Legendariske Dave Mattacks er blandt de medvirkende på denne genudgivelse fra 1973.
Chris Stapleton har skrevet sange for bl.a. George Strait gennem mange år. Nu står han på egne ben med denne forrygende samling Americana ballader.
Blues-rock guitaristen Mike Zito fra St. Louis giver den fuld gas på sin nyeste plade, så det er svært at sidde helt stille længere tid af gangen.
For ægte blues fans er det en fornøjelse at kunne præsentere australske Fiona Boyes, der sandelig har fat i rødderne med sit fascinerende guitarspil med tydelig reference til delta blues.

Lyt til smagsprøver på playlisten her

/Benny