Musik for voksne

23.10.18
Det hænder fra tid til anden, at man støder på nye musikudgivelser hvor man uvilkårligt tænker: Hvad F….. var nu lige det? Det havde jeg ikke set komme! Sådan havde jeg det, da jeg første gang lyttede til musik fra bandet ”The Y Men” fra Aarhus.

De debuterede med en CD med titlen ”The Wednesday Night Sessions Vol. 1”, der udkom d. 25 september i år hvilket blev fejret behørigt, kan man forstå på spillestedet Elværket i Åbyhøj.

The Y Men består af Lars Alsing (vokal, guitar, bas), Steen Dongo (vokal, banjo, guitar, klaver), Eddi Jarl (trommer, slagtøj), Georg Olesen (bas), Anders Lampe (guitar). Alle erfarne musikere fra Aarhus-kanten i deres bedste alder (!).

Når jeg kalder det musik for voksne, hænger det selvfølgelig sammen med min egen alder og den musik jeg selv efterhånden føler står mit hjerte nært! Vi snakker så om Americana, roots-rock, folk-rock, kært barn har mange navne. At de danske musikere i bandet brænder for deres musik er der overhovedet ingen tvivl om. De spiller i mine ører en så indfølt og autentisk Americana, så de med garanti ville have høstet stort bifald på den årlige AMA (Americana Music Association) festival i Nashville, Tennessee.

Lyt her til et par smagsprøver fra CD’en og lån den på biblioteket.

Mere om The Y Men på www.theymen.dk