Mens vi venter på foråret!

22.03.19
Når jeg kikker ud af vinduet lige nu, passer det første nummer på vores nyhedsliste godt til vejret: Det regner og himlen er blygrå! Der er dømt blues!

Walter Trout er på gaden med sit nye album med den sigende titel ”Survivor blues”. Med over en snes albums bag sig er superguitaristen virkelig en overlever. Grunden må være hans bundsolide greb om genrens fundamentale ingredienser.

Space rock eller dream pop. Amerikanske Landing har i flere år leveret drømmepop af høj kvalitet. Nu ovenikøbet indspillet på det eksotiske pladeselskab El Paraiso, der trods navnet har hjemsted i Odense! Selskabet er i øvrigt værd at stifte bekendtskab med, idet de har udgivet meget spændende musik! Tjek evt. elparaisorecords.com

Charley Crockett er et eller andet sted langt ude i familie med sagnomspundne Davy Crockett. Det kan man egentlig godt høre på musikken, der er en fornem blanding af altcountry og Americana.
Blackie Blue Bird er pæredanske og består af Heidi Lindahl og Nils Lassen. De spiller blåtonet drømmeindiepop af internationalt format og spås et stort gennembrud. Seks stjerner i Gaffa!

Bare 25 årige Alice Merton har internationale rødder, opvokset i Canada og USA og er i dag bosat i Berlin, hvorfra hun distribuerer sine kompetente progressive popballader. Paradoksalt nok hedder nummeret her fra hendes første album ”No roots”.

Den australske multiinstrumentalist Mick Harvey, komponist og arrangør, tidligere medlem af  Bad Seeds og Birthday Party har kastet sig over en konceptplade i anledning af 100-året for afslutningen af ww 1. Musikken er sat til digte af en fiktiv soldat, Edgar Bourchier der døde ved fronten i 1917!

Elena Setien er fra Spanien, men der er ikke meget flamenco over hendes musik. Derimod har hun studeret i Danmark på Det rytmiske Musikkonservatorie og undervist i klassisk violinspil! Jeg aner ikke, hvor jeg skal placere hendes musik, men det er meget interessant synes jeg!

Den amerikanske rock rebel Mercury Rev har haft mange spændende projekter kørende gennem tiderne. Her er han nået til en kærlighedserklæring til sangerinden Bobbie Gentry, stort country ikon i 60’erne og 70’erne, bedst kendt for nummeret ”Ode to Billie Joe.

Martin Høybye er en erfaren mand på musikscenen med flere albums bag sig. Hans nyeste udspil fortjener opmærksomhed. Det er ”voksenrock”, velproduceret og vellydende med et reflekterende tekstunivers.

Vi slutter af med Bob Mould fra bl.a. den legendariske amerikanske punk trio Hüsker Dü. Han spiller også ”adult alternative rock”. Flot og storladen musik i mine ører!

Lån musikken på biblioteket og lyt til smagsprøver her