Klassikere + 1 god nyhed!

09.11.20
Der er stadig gang i nogle af de gamle helte i deres karrieres efterår.
  • Tilbage i maj 2019 gav Nick Mason’s Saucerful of Secrets en totalt udsolgt koncert i Londons legendariske The Roundhouse. Det spændende ved sættet er, at repertoiret her består af lidt mere ukendte Pink Floyd kompositioner. En unik oplevelse for inkarnerede Pink Floyd fans.
  • Minsandten om ikke Roger Waters med band også gav en legendarisk koncert i Amsterdam i 2018. Koncerten blev senere soundtrack til Roger Waters’ film Us + them.
  • Ligeså legendarisk blev koncerten i The Forum i Inglewood, Californien i 2018 med Eagles. Efter Glenn Freys død i 2016 troede ingen rigtig på, at Eagles ville optræde mere, men heldigvis blev den dystre spådom gjort til skamme.
  • Vores egen Sebastian er heldigvis også still going strong. Her på et dobbelt live-album fyldt med alle klassikerne. Så er der serveret!
  • Den 8. december i år er det 40 år siden en galning skød og dræbte John Lennon i New York. ”Only in America” som man siger! Der er i den anledning udsendt et remixet dobbeltalbum med et repræsentativt udvalg af hans bedste sange, og det siger jo ikke så lidt!
  • Bruce Springsteen er ”back in town” med et nyt album. Han har afbrudt sin flirt med det vilde vesten og har samlet The E Street Band. Jeg synes resultatet er fremragende!
  • Samme Springsteen har altid været lidt af et forbillede og til inspiration for mega-rockerne i Bon Jovi. ”Still alive and well” her med deres album nr. 16 efter 4 års pause. Anmelderne var begejstrede!
  • Den gode nyhed er Matt Berninger fra Ohio. Tidligere forsanger i indie- gruppen The National. Dette er hans første soloudspil. Markant vokal og gennemførte musikalske arrangementer gør denne CD værd at lytte til!

​​​​​​​Lyt til smagsprøver her og lån musikken på biblioteket