Forårsnyt

24.04.18
”Musik har været min legekammerat, min elsker og mit grådhåndklæde”. Sagt af Buffy Saint-Marie og synes jeg, meget betegnende for mit eget forhold til musik gennem mange år og i mange relationer set i forhold til hvor i livet man nu har været på et givet tidspunkt. Jeg har været storforbruger af musik tidligere, men nu i en mere moden alder er jeg nået frem til en vis selektivitet i mit valg af musik.

Jeg har rystet posen med nye CD´ére og ud kom der et udvalg af det bedste af det bedste efter min ringe smag, og jeg skal ved Mozart indrømme, at det rent genremæssigt er en sammenkogt ret!. Man har selvfølgelig lov til at være uenig, men jeg håber selvfølgelig, at I vil give det en chance! God fornøjelse!

Amen Dunes fra Philadelphia er et atmosfærefyldt psykedelia projekt under ledelse af Damon McMahon.

Little Big Town og Don Henley/Vince Gill er blandt bidragsyderne på albummet: Restoration:reimagining the songs of Elton John and Bernie Taupin: Nashville edition.

Dead Meadow er en kritikerrost trio fra Washington, D.C. der gør det i guitarbaseret stoner rock.

Rodney Crowell fra Houston, Texas var en af fornyerne af den amerikanske country scene i 80’erne. Her får vi lige en slapper med en af klassikerne!

Warhaus er et belgisk projekt anført af Maarten Devoldere fra det herhjemme nok ret ukendte band Balthazar.

Hookworms fra Leeds er et indie støj-rock band, der bl.a. er blevet sammenlignet med Spiritualized.

Dejlige Courtney Marie Andrews fra Phoenix, Arizona er kendt fra tidligere for sine smægtende Americana ballader.

Blues skal der til og her er det guitaristen Tinsley Ellis fra Atlanta, Georgia der demonstrerer sin version af en moderne blues.

Alison Krauss stødte jeg første gang på, da vi kørte Route 66 i USA for efterhånden mange år siden. Det har været ren kærlighed lige siden!

Lån musik på biblioteket og lyt til smagsprøver på

God fornøjelse.