Forår i februar?

18.02.19
Mon det holder? Her er lidt musikalske nyheder - fire cd'er og en enkelt vinyl

Den engelske trio The Wave Pictures spiller en energisk og humoristisk garage folk/rock med referencer tilbage til Billy Bragg og The Smiths.

Kvintetten Toy fra London blander krautrock med psychedelia og shoegaze på en både pulserende og lettere hypnotisk måde. Maskinmusik? Måske, men alligevel fascinerende!

Country trioen med rødder i Americana, Pistol Annies har både vundet og været nomineret til talrige musikpriser i det prestigefyldte Country Music Associations årlige uddelingsshow. Det er deres tredje udgivelse, og den er bestemt ikke præget af old-style selvhøjtidelighed!

Steve Gunn, guitarvirtuos, komponist og producer med base i Brooklyn, New York overlader intet til tilfældighederne her på sit syvende album. Helt igennem velkomponeret musikalsk vellyd.

Det har ikke været nogen synderlig succes for biblioteket at stille ”gammeldags” vinylplader til låns for vores musiklånere. Vi gætter på, at rigtige ”vinylfreaks” hellere vil eje pladerne selv! Derfor køber biblioteket næsten ikke vinylplader. En undtagelse er dog Sharon van Ettens nye LP ”Remind me tomorrow”, som p.t. ikke er tilgængelig på CD på biblioteket. Det er amerikanske indie singer/songwriter Sharons femte udgivelse på 10 år, og det har ikke skortet på fremragende anmeldelser!

Lån musikken på biblioteket og lyt til smagsprøver her