Back in town

16.06.20
Vi er glade for, at situationen på Hørsholm Bibliotek så småt nærmer sig det normale igen. Vi har dog i lukkeperioden stadig løbende købt ny musik, så her har I en mulighed for at høre smagsprøver på nyhederne.

Jonathan Wilson er en højt skattet amerikansk singer/songwriter med en snert af 60’er nostalgi.
Fra Canton, Missouri kommer den 69 årige sanger og guitarist Sonny Landreth med lækker sydstatssound og guitarspil i særklasse.
Laura Illeborg har fået megen ros for sit sidste album, det sjette af slagsen siden debuten i 1996. Gaffa syntes hun var blevet lidt voksenkedelig. Det er jeg ikke helt enig i.
The Secret Sisters kommer fra Muscle Shoals, Alabama og er en flot country-folk duo.
Født i Canada, men bosat på New Zealand leverer Tami Neilson forrygende feministisk roots rockabilly.
Ibrahim Electric er en dansk instrumentaltrio bestående af Stefan Pasborg på trommer, Niclas Knudsen guitar og Jeppe Tuxen orgel. De spiller et herligt miks af jazz, funk og bluesrock.
New Zealandske Nadia Reid har vi tidligere stiftet bekendtskab med. Jeg kan simpelthen ikke stå for hendes smukke folk-rock ballader. Og så den stemme…!
Amerikanske Brandy Clark er et stort navn på den musikalske country-scene og har stribevis af hits bag sig. Dette er hendes tredje album, rost til skyerne af anmelderne.
Espers kommer fra Philadelphia og giver med Fairport Convention i hukommelsen deres egen version af en lettere pskedelisk folk-rock tradition.
”Superstar” hedder det nyeste album fra amerikanske Caroline Rose. Det dufter lidt af selvironi, eftersom Caroline svinger over et spektrum fra country til rene pop-ballader.
En af guitaristerne over dem alle, Al Di Meola har en lang og glorværdig karriere bag sig som eksponent for jazz-fusion genren. Denne gang har han kastet sig over Beatles kompositioner, og det er der ikke kommet noget kedeligt ud af!
Legendariske The Allman Brothers Band har fejret deres 50 års jubilæum med en pragtudgivelse af et femdobbelt CD-sæt inklusiv en flot bog. Rent guf for gamle fans og nye fans kan passende starte her.
Katie Pruitt er en ung blot 25 årig singer/songwriter fra Atlanta, Georgia. Hendes debutalbum indeholder en samling flot arrangerede ballader med rødder i Americana.
Guitaristen Stephen Malkmus har efter han forlod Pavement skabt sig en flot solokarriere med flotte guitarballader med rødder i progressiv 70’er psykedelia.
Poul Krebs er en kommende legende indenfor dansk rock. Dette er hans album nr. 25 med den sigende titel ”Ingen grænser for kærlighed” og tillykke med det herfra!
Pearl Jam overraskede mange, da ”Gigaton” udkom. Anmelderne var enige om at bandet lød så friskt og godt som nogensinde. Godt gået!
Paul Webb, tidligere frontmand i Talk Talk har haft succes med sine soloprojekter. Dette er hans tredje udgivelse med musik indenfor indie-folk genren.
Bag det noget mystiske navn Waxahatchee gemmer sangerinden Katie Crutchfield sig. Hun gør det fremragende i et meget personligt udtryk i indie-rock genren i absolut lo-fi udførelse.
Legendariske Rory Gallagher fra den ligeså legendariske gruppe Taste giver den fuld guitarskrue på denne dobbelt CD med live-optagelser helt tilbage fra 1977.
Basia Bulat fra Canada er et stort navn i hendes hjemland. Hendes smukke folk-rock ballader insisterer på opmærksomhed fra lytteren, hvad de sandelig også har fortjent.

Lyt til smagsprøver her og lån musikken på biblioteket