Hvad skal biblioteksleder Christina Skov Petersen læse?

Af Nina
12.07.22
Man må ikke løbe tør for bøger.

Jeg skal læse følgende:

Vinterland af Kim Faber & Janni Pedersen. Er egentligt træt af krimier har ligesom nået et mæthedspunkt. Alligevel skal jeg læse Vinterland, da jeg aldrig fik den læst, og bliver ved med at falde over den. Starter selvfølgelig med den første i serien, selv om de godt kan læses uafhængigt. Bliver måske lidt mærkeligt, at ligge der i solen og læse om vinter.

Vand til blomster af Valérie Perrin. Anmeldere har beskrevet bogen som både smuk og poetisk og en sand pageturner. Perfekt ferielæsning.

Hundeparken af Sofi Oksanen. Jeg blev ligesom mange andre opmærksom på Sofi Oksanens forfatterskab, da hun i 2010 fik Nordisk Råds Litteraturpris for romanen ”Renselse”. Det er en barsk men vigtig fortælling. Oksanen skriver om meget forskellige temaer i hendes bøger. Jeg glæder mig til at kunne læse hendes seneste.

Brænd alle mine breve af Alex Schulman. Den har jeg ventet på og set frem til. Jeg har læst hans to andre bøger Overleverne og Glem mig. Det er barsk læsning om alkoholisme, svigt, dysfunktionelle familier, og hvordan traumer i familier kan bæres videre i generationer.

-og så har jeg reserveret et par ekstra bøger

En søster i mit hus: En roman af Linda Olsson, som jeg faldt tilfældigt over og Fire tusind uger: timemanagement for almindelige dødelige af Oliver Burkeman som har været omtalt en del på de sociale medier. Man skulle jo nødigt løbe tør for bøger i ferien.