Hvad skal bibliotekar Nina Schreblowski læse?

Af Nina
10.07.22
Min ferie er med to børn på 2 og 5 år, så derfor er min sommerlæseliste en god blanding af voksen- og børnebøger.

Jeg selv har glædet mig til at læse Eventyrhuset af TJ Klune. Bogen er en New York Times bestseller og har herhjemme også fået gode anmeldelser. Hvis man har læst Harry Potter med stor fornøjelse skulle denne være lige sagen.

Derudover vil jeg læse Midnatsbiblioteket af Matt Haig som handler om Nora der begår selvmord men som ender i Midnatsbiblioteket i stedet for. Læs en anmeldelse på Litteratursiden her.

Hos den 5-årige er vi opslugt af Astrid Lindgrens univers – især Lotte fra Spektakelmagergade hitter og Emil fra Lønneberg. Noget af det gode ved bøgerne er, at historierne ledsages af fine og detaljerede billeder som min søn elsker at kigge på.

Derudover er han vild med Rasmus Bregnhøi's bøger - bl.a. dem om de to opfindervenner Mis og Mus som er fyldt med humor og fede detaljer.

For den 2-årige handler alt om biler og maskiner – meget klassisk. Og Gurli Gris. Herunder kan du se nogle stykker af de titler der hitter pt.