Børnevalg 2022

11.10.22
Fra den 11. oktober og frem til den 1. november kan børnene gå til stemmeboksene på børnebiblioteket og vælge, hvem der skal vinde årets Børnevalg.

Landets biblioteker inviterer til Børnevalg 2022 for at styrke børnenes forståelse for og lyst til at deltage i demokratiet.

De danske folkebiblioteker ser frem til at få besøg af en masse læseglade og valg-nysgerrige børn og vil frem til folketingsvalget sætte alle sejl til for at give vores yngste borgere en smagsprøve på det der valg, som alle voksne nu for alvor begynder at tale om.

En landsdækkende succes

Det er 4. gang, der afholdes børnevalg på bibliotekerne. Ved børnevalget i 2017 deltog over 15.000 børn, og her vandt Villads fra Valby en overbevisende sejr med hele 4260 personlige stemmer på valgsproget om ”Ja til slik”. I 2019 vandt Carla og ”Vildheks” ved valget, hvor flere end 17.000 børn og størstedelen af landets kommuner deltog, og i 2021 vandt Ternet Ninja, og ca. 16.000 børn stemte på landets Biblioteker.

Børnevalg 2022 er igen arrangeret af Ballerup Bibliotekerne og Danmarks Biblioteksforening i samarbejde med landets øvrige biblioteker.

Børnevalg.dk

Klik her for at læse mere om Børnevalget 2022