Kom til intromøde om Repair Cafe Hørsholm

20.08.21
Vil du være en del af et meningsfuldt fællesskab og hjælpe andre med at reparere ting der er gået i stykker i stedet for at smide dem ud?

Så meld dig til Repair Café Hørsholm.

Vi søger fingersnilde Hørsholmborgere som i et fællesskab med andre, vil være med til at gøre op med brug- og -smid - væk- kulturen
Vi kan bruge mange forskellige kompetencer:

• Kan du sy?
  • Er du god til at reparere elektronik eller mekanik?
  • Er du en slags George Gearløs, som kan finde på kreative løsninger?
  • Er du god til at holde styr på det praktisk administrative, eller har du bare lyst til at være med i vores reparations fællesskab, som vil holde til på biblioteket?

Hørsholm Repair Café er det seneste skud i et netværk af reparationscaféer eller Repair Cafeer, der findes over hele Danmark. Repair Café er et koncept, hvor frivillige ildsjæle tilbyder lokale borgere at reparere genstande uden betaling andet end til evt. reservedele, plus at hjælpe folk ved at lære dem at fikse tingene selv.

Repair Caféerne må ikke være konkurrenceforvridende i forhold til det lokale erhvervsliv, og reparationer må ikke ske med henblik på kommercielt brug. Det skal være gratis at få ting repareret, og de frivillige kan ikke holdes ansvarlige for evt. forværring/skader, der er sket under forsøg på reparation.

Alle er velkomne til at være med til at etablere vores egen Repair Cafe her i Hørsholm. Vi regner med at komme i gang i efteråret 2021.

Introduktionsmøde til Repair Cafe afholdes mandag d. 23. august 2021 kl. 17.00 på Hørsholm Biblioteket. Her vil det også være muligt at møde erfarne folk fra Repair Café Danmark.

Vil du vide mere så kontakt Ingelise på mail rc@valmuevej8.dk eller telefon 27290753 eller Frivilligcenter & Selvhjælp Hørsholm på tlf. 2926 2040 eller mail@frivillighorsholm.dk

Eller læs om Repair Café Danmark her: https://repaircafedanmark.dk/

Vi mødes på bibliotekets 1. sal i lokalet Dinesen (musikafdelingen).

Det starter kl. 17:00 og varer ca. 1,5 time.