Kom helt tæt på en morder d. 21. september

Af Nina
08.09.21
Hørsholm Bibliotek får i september besøg af journalist Helle Maj og fotograf Jørn Stjerneklar

Har du allerede hørt den spændende og uhyggelige podcast "I en danskers blodspor" som DR har udgivet? Eller har du set dokumentaren "Hvid mands dagbog" også på DR?

Begge handler om en af Danmarks mest berygtede seriemordere Peter Frederiksen som journalist Helle Maj og hendes mand fotograf Jørn Stjerneklar mødte i Sydafrika, hvor de blev involveret i opklaringen af en sag som rystede alle. Det har de bl.a. også skrevet en bog om.

I september 2021 er der udgivet endnu en podcast i serien DR's Radiofortællinger som hedder Ondskabens Øjne. Her gør Helle Maj og Jørn Stjerneklar, med hjælp fra psykologen Tine Wøbbe, regnskab over den mentale pris de har betalt for at beskæftige sig med stjernepsykopaten Peter Frederiksen igennem en årrække.

Hørsholm Bibliotek har inviteret dem til at komme og fortælle om sagen d. 21. september kl. 18:30. Læs mere om arrangementet og køb billetter her.

Du kan også læse om hele historien lige her.